Memory

Här spelar vi memory


Personalen på ett boende har varit kreativa och hittat på ett perfekt minnesspel. Jag har tagit vanliga foton på Rasmus i olika situationer som jag tror skall väcka minnen som finns kanske sedan långt tillbaks i tiden. Jag tog t.ex en bild på Rasmus framför den kända äppletavlan på Äppeldagen i Kivik. Det visade sig att många hade mycket "äppelminnen". En del hade varit i Kivik. Sen var det sylt och saft och paj, ja jag vet inte allt.
Memoryt går alltså ut på att jag har två likadana foton som vänds upp och ner och så skall brukaren leta upp och få ett par.
Oftast räcker det med  två par men en del har klarat fler.
I samband med detta en liten guldkornshistoria. Jag satt tillsammans med en dam och letade fem fel som jag beskrev i förra inlägget. Hon var jätteduktig och jag tänkte nu får vi ta lite större utmaning och tog fram memoryt. Damen granskade äppeltavlan och sa kritiskt, "där i hörnet fattas två äpplen". Antingen hade väl konstnären slarvat eller hade dom ramlat bort vad vet jag. Vaket var det i alla fall. Nästa år i äppeltid kanske vi är en liten delegation från Landskrona som granskar äppelkonstnären.
Publicerat i Allmänt