1-0 till Sam

I två veckor nu har vi en ny familjemedlem Sam från Gantofta. 
Sam är en fyrfota vän till Rasmus. Dom är bra kompisar Rasmus 
är där när vi behöver åka iväg.
 
Sams familj är på semester i självaste Amerika.
 
Första natten hos nya familjen utkämpades en kamp mellan
Sam o Marianne.
 
Sam är en stor hund som gillar att gosa o ligga nära.
 
Sam har ordet
 
Maken till envis kvinna. Så sköna sängar och så skulle jag vara på golvet. Icke sa Nicke !
 
Vid 23tiden började kampen. Jag upp men Marianne
verkade fast besluten att köra ner mej. Hon visste inte hur 
tung jag kan göra mej.
 
Med en envishet utöver det vanliga körde hon ner mej gång på gång.
 
Min strategi var klar. Jag satte mej vid sängkanten och stirrade på henne. När jag märkte att hon sov smög jag upp tyst. 
 

Hon vaknade så småningom vilket man kalkylerat med.
Så började vi  om. 02.15 gav hon upp.
 
Inatt har jag förstått att det skall upp en extra säng.
 
Till henne får vi hoppas. Nu börjar det likna nått.
 
Hur som helst jag trivs med min nya familj🐶
Publicerat i Allmänt