Samtal på Dunkers

Så var det dags igen för ett samtal på Dunkers. Alltid lika roligt och inspirerande tycker jag. 

Denna gång med författaren Helena von Zveibergk. Ganska ny för mej. Mitt intresse för henne vaknade i samband med att det gick en pjäs på stadsteatern i Helsingborg baserad på en av hennes böcker. 
Mats och Anna bor inte här längre. Ett relationsdrama där man måste medge att man log lite igenkännande åt mycket.
 Manligt och kvinnligt beteende sattes på sin spets och överdrevs en smula, som ibland måste till för att vi skall förstå.

Hur som helst mitt intresse var väckt. Gick hem och sökte bland mina ljudböcker på Storytel.
Sökte på Helena och hittade mycket att välja på. Laddade ner en bok som heter Än klappar hjärtan.
Är lite så att jag lätt snöar in på en författare. Jag gillar Helenas böcker, så här är nog en sån risk.

(null)


En annan rolig igenkänningsepisod under samtalet var när Helena berättade att hon älskar fina små 
lådor med fina saker i.
Hon trodde att det var Pippi Långstrumps fel. Pippi hade en byrå med massa små lådor med saker i som hon gav bort till barnen i den lilla staden.

(null)


Var ligger nu igenkänningen. Jag har ettt mammaarv i form av en sekretär med många små fina
spännande lådor.
Extra roligt är det för min mamma köpte denna fina möbel när hon fick sin första lön. Hon arbetade i en tygaffär i Varberg.
I dom spännande små lådorna sparar jag små fina saker. Alma som är  5år älskar att dra ut dom små
lådorna och undersöka sakerna.  Lånad bild. Det är inte Alma på bilden.

(null)














Publicerat i Allmänt