Tomatpaj

Med inspiration från en jättetrevlig bloggsida som heter gormetmorsan har jag gjort denna tomatpaj.

Gormetmorsan i sin tur har försökt efterlikna tomatpajen från tomatens hus.
Detta är ett trevligt utflyktsmål som ligger mellan Helsingborg o Landskrona.

Jag gjorde lite ändringar. Hade inget grahamsmjöl så jag tog bara vete. Basilikan bytte jag mot koriander. 

Lite man tager vad man haver är ett bra rättesnöre. Den blev jättegod. Nästa gång skall jag ta bort kärnhuset på tomaterna. Då blir den lite torrare vilket kommer bli ännu bättre.

Gormetmorsan hade ostkräm till men jag smulade en mozzarella och rev lite av den ost jag hade i kylen över tomatsåsen. Avslutningsvis tomater. Lite torkad timjan på toppen.

200 grader i ugnen. Förgrädda pajskalet 15 min. Sedan ca 30 min.
(null)



(null)

Publicerat i Allmänt