I huvudet på en vårdhund

Rasmus har ordet.

Idag försökte jag påkalla uppmärksamhet. Överallt stog dock TV-apparaterna på. Flaggor på alla borden. Det planerades för prinsesstårtor till eftermiddagskaffet. Jag är van att få odelad uppmärksamhet när jag kommer. Jag undrade i mitt stilla hundsinne - Vad står på? Då förstog jag så småningom att en liten prinsessa som en dag skall bli drottning sett dagens ljus.
Nu får jag inte bli "sotis" storsinnt som jag är. Bland mina brukare finns många rojalister som idag fick sola sig i kunglig glans och äta goda tårtor till kaffet. Jag jobbar bara förmiddagar så jag blev blåst på konfekten. Men visst är det rätt att ta alla tillfällen att fira tillvara.
Jag har också en flagga, tror att jag tar fram den ikväll och firar på mitt sätt den lilla prinsessan.





Publicerat i Allmänt
#1 / / Camilla:

Tack för din presentation på Landskrona Teatern idag. Du var verkligen inspirerande att lyssna till, och du utstrålade sann glädje!