Slut på friden

Så skön sommaren har varit . Inte alltid det bästa vädret men ändå.Jag har njutit av ledigheten. Varit inne några veckor och varit semestervikarie på Södra Långatans Äldreboende, också roligt, en del av mej längtar dit.
Nu när jag och Rasmus blivit lite av frilansare så får vi se vad hösten har att bjuda.
 
Som jag berättade i våras så blev utvärderingen av vårdhundsprojektet bra.I förra veckan var på nytt vårt fall uppe i
chefsgruppen.
Många var så intresserade av att anlita vårdhundsteamet. Enligt information jag fick så håller man nu på att ta fram formerna för arbetet. Så innan vi har detta i hamn håller vi fortfarande tummar och tassar.
Vad som känns roligt är att det känns som vi öppnat en dörr för flera vårdhundar. Har fått signaler om att ännu ett team skall testa in till utbildningen.
 
Jag skall också arbeta med Taktipro på riksplanet som lärare, direkt under metodens grundare Siv Ardeby. Dessa mina båda spår känns så rätt och naturligt att kombinera. Vliar på samma system, oxytocinfrisättning,lugn och ro hormon.
Den som vill läsa mera om taktipro beröringsmassage kan gå in på www.taktil.se.
Publicerat i Allmänt