Nostalgitur med Rasmus i Glumslöv

 
 Efter ett besök på tomatens hus bestämde jag mej för att gå en liten nostalgitur i Glumslöv. Dessa gator har jag vandrat med barnvagn så jag kan turerna. Många trevliga år hade vi här. När flyttbilen skulle gå från Örebro tyckte jag att Landskrona lät inte som världens ort precis. Landskrona hade lite dåligt rykte och det hade nått mina öron.
Jag ville till Helsingborg. Glumslöv som låg lite mitt emellan dessa städer blev bra så här slog vi till med ett hus på Lindormsvägen. Idag på min nostagirunda träffade jag en trevlig kille med sin lilla dotter Dorotea, på en av lekplatserna som jag ville föreviga för ack vad vi gungat där. Efter lite dividerande kom vi på att vi sets tidigare hos dagmamman Karin som passade vår Mia. Doroteas pappa Ludvig hade varit hos samma dagmamma och kom väl ihåg Mia. Vad är det man säger världen är liten. Jag berättade för Ludvig hur mysigt jag upplevt att ha barn i Glumslöv och att jag i hemlighet drömt om att få ett barnbarn i  Glumslöv. Gå på en härlig skolavslutning igen. 
Önska kostar ingenting. Men okey då Laröd och Varberg är inte heller fy skam.
 
Publicerat i Allmänt