Min hemmakock har gjort det igen

Såå gott. Lasse är en duktig kock. Han har spanat på Paulo Roberto på nyhetsmorgon. Men ändå jättegott. Detta är hans variant. När vi träffades för hundra år sen så var han bäst på att laga mat. Detta får jag medge. Min mamma sa alltid ädel frukt mognar långsamt. När det gäller matlagning tar jag detta till mej. Nu är jag lika duktig. Kanske lite bättre. Nåja,det får nån annan bedömma.

Nåja, vårt första gräl var om en blomkålsstuvning. Vi hade olika mål att nå det perfekta resultatet.

Till kvällens rätt. Lägg torskrygg i saltat vatten ett par timmar. Kör ihop spenat morötter späd med grädde o créme fresch. Lägg i form.
Ha fisken i ugnen en stund så att den vattnar ur sej. Ta ut . Lägg ovanpå spenat morot och grädd stuvningen. In i ugnen tills fisken håller 57 grader. Ta ut toppa med räkor. Servera ned jättegott vin för trevliga 71 kr. Gott behöver inte vara dyrt.
Till efterrätt ottoglass grädde o hallon. Nu Mello.
Publicerat i Allmänt