Mannekäng uppvisning

På mannekäng uppvisning med ett trevligt gäng.
Karin hade fixat biljett till mej.

Ganska nytt för mej. Brukar inte vara flitig besökare 
på såna här tillställningar. 

Affären låg på Drottninggatan i Helsingborg och hette Lindri.

Ingen affär jag brukar gå till. Tror heller inte att det kommer att ändra sig.  Kläderna visade sig inte riktigt vara vad jag gillar.
Lite för damigt för mej tror jag. Bekvämt och lite 
mysigt är nog mina ledord. 

Det får vara festligt nog. Nobelfesten får vänta.

Gick en gång för längesen som distriktsköterska hem till en dam och hjälpte henne med mediciner.

En dag när jag kom så var hon uppklädd till tänderna .
Oh vad fin utbrast jag. Hon skulle just på nobelfest.
Framför TV.

Varje år sen länge, hon ordnade nått gott att äta och så på med festblåsan.

Kanske en idé. Kanske skall jag gå tillbaka och prova nått passande.

(null)

(null)

(null)

(null)


Publicerat i Allmänt